[ Salta i menù e i servizi e vai direttamente ai contenuti ]

[ Salta al Menù orizzontale ]

In questa pagina sono disponibili i seguenti servizi:
Menù orizzontale [1];
Lingua [2];
Ricerca [3];
Menù di navigazione[4];
Contenuti;

[ Torna all'inizio della pagina ]

[ Salta alla Lingua ]

[ Torna all'inizio della pagina ]

[ Salta alla Ricerca ]

[ Torna all'inizio della pagina ]

Guventu e Cripta de Santu Dominigu - Casteddu

Guventu e Cripta de Santu Domìnigu - Casteddu

Cripta S.Domìnigu - Casteddu Postu in su bixinau istòricu de Biddanoa, a su guventu si intrat de sa bia XXIV Maggio e arrapresentat, paris a s'àula nomenada cripta, s'ùnica parti chi abarrat de su stari monumentali de Santu Domìnigu. Is Paras Dominicanus si fuant assemidaus in Casteddu in su de XIII sèculus, ma sa crèsia gòticu-cadelana est dàbbili chi ndi dd'apant pesada, cunforma a su mòlliu de sa seu de Girona, in su primu Cuatruxentus e ddoi apant torrau a pònniri manu a s'acabbu de su Cincuxentus. Poderat is formas gòticas-cadelanas originàrias fintzas a su 1943, candu in is bombardamentus de sa tzitadi ndi dd'iant sderruta agiumai in totu. De sa crèsia si funt sarvaus duus bratzus de su guventu, unu de su de XV e s'àteru de su de XVI sèculus, e parti de s'àula originària, nomenada cripta, chi funt is ùnicas bìstigas de totu su stari apustis de sa sderruta de sa gherra. Su guventu est a pranta cuadra, cun d-unu perìmetru de agiumai 25 m a dònnia parti. Sa parti ovest est cumposta de seti capellas de su Cuatruxentus, chi s'incarant a su giardinu cun arcus a mesu circu asuba de peideretus e funt imboddiadas a gruxera cun nerbiaduras e una prenda apasili. In is campadas s'arrepitint suta-arcus modanaus asuba de trancafilus fito-zoomorfus, chi ponint asuba de peixeddus tronco-piramidalis.  Is arcadas de sa parti a sud funt de sa matessi fasi de fàbricu, paristantis is partis a est e a nord  funt de sa fasi  cumissionada de Filippo II de Ispànnia in su 1598. Sa parti de s'àula lòmpia a nosu amostat, interventus fatus a nou, fatus cunforma a is disponiduras de sa Carta del  Restauro.
Maria Francesca Porcella e Donatella Salvi creint ca sa primu fundatzioni siat fata in su de XII sèculus, custu iat a èssiri cunfirmau de sa terralla chi ddoi ant agatau pròpriu de cussu tempus. Sa chistioni est posta in duda po su chi pertocat is fasis de fàbricu afatantis. Dionigi Scano e Renata Serra funt de s'idea ca sa mudadura de su stari de Santu Domìnigu in formas gòticas-cadelanas non siat acuntèssia innantis de su de XVI sèculus, segundu s'ànalisi formali de una prenda apasili chi portat is sinnus de Santu Domìnigu aìnturu de scudus, atestaus in Ispànnia in su de XVI sèculus e mai prima de intzandus in Sardìnnia. Renata Serra apustis cambiat custa positzioni e proponit de datai sa crèsia  aìnturu de su primu cuartu de su de XV sèculus. Luisa Degioannis marcat s'importu de s'arretàulu dedicau a is Santus Pedru de Verona e Marcu, pintau de Joan Figuera intr'e su 1456 e su 1477, cument'e trèmini de datatzioni po sa crèsia, paristantis Francesca Segni Pulvirenti e Aldo Sari inditant una cronologia aìnturu de sa primu mitadi de su de XV sèculus.”

Chiostro e Cripta S. Domenico - Cagliari

Ubicato nel quartiere storico di Villanova, il chiostro è accessibile dalla via XXIV Maggio e rappresenta, insieme all’aula definita cripta, l'unica persistenza monumentale del complesso di San Domenico. L'insediamento dei Padri Domenicani a Cagliari risale al secolo XIII, ma la chiesa gotico-catalana fu verosimilmente edificata, sul modello della cattedrale di Girona, nel primo Quattrocento e rimaneggiata a fine Cinquecento. Mantenne le originarie forme gotico-catalane fino al 1943, quando venne quasi completamente distrutta nei bombardamenti della città. Della chiesa si conservano due bracci del chiostro, uno del XV e l'altro del XVI secolo, e parte dell’aula originaria, definita cripta, che costituiscono le uniche vestigia del complesso dopo la distruzione bellica. Il chiostro ha pianta quadrangolare, con un perimetro di circa 25 m per lato. Il lato ovest consiste in sette cappelle quattrocentesche, che affacciano sul giardino con archi a tutto sesto su piedritti e sono voltate a crociera con costoloni e gemma pendula. Le campate sono scandite da sottarchi modanati su capitelli fito-zoomorfi, poggianti su peducci tronco-piramidali. Le arcate del lato sud sono riferibili alla medesima fase edificatoria, mentre i lati est e nord vanno ascritti alla ricostruzione commissionata da Filippo II di Spagna nel 1598. La parte dell’aula pervenutaci mostra, invece, interventi recenti, realizzati secondo le direttive della Carta del Restauro.
Maria Francesca Porcella e Donatella Salvi ritengono ci sia stato un primo impianto nel secolo XIII, che sarebbe confermato dal reperimento di materiali ceramici risalenti al periodo. La questione è controversa riguardo le successive fasi edificatorie: Dionigi Scano e Renata Serra ritengono che la trasformazione del San Domenico in forme gotico-catalane non sia avvenuta prima del XVI secolo, sulla base dell'analisi formale di una gemma pendula con le insegne di San Domenico entro scudi, attestati in Spagna nel XVI secolo e mai prima di allora in Sardegna. Renata Serra rivede poi la propria posizione e propone di datare la chiesa entro il primo quarto del XV secolo. Luisa Degioannis sottolinea l'importanza del retablo dedicato ai Santi Pietro da Verona e Marco, realizzato da Joan Figuera tra il 1456 e il 1477, come termine di datazione per la chiesa, mentre Francesca Segni Pulvirenti e Aldo Sari propongono una cronologia compresa nella prima metà del XV secolo.

Cloister and Crypt of St. Domenico - XXIV Maggio Street - Cagliari

Located in the historic district of Villanova, the entrance to the cloister is situated in via XXIV Maggio, and together with the crypt, they are the only remains of the monumental complex of St. Domenico.
The settlement of the Dominican Fathers in Cagliari dates back to the 13th century, but the Catalan-Gothic church was probably built, on the model of the Girona Cathedral, in the early 15th century and it was remodeled in the late 16th  century. It mantained its original Catalan-Gothic style until 1943, when it was almost completely destroyed by the bombings. Belonging to the original church there are two arms of the cloister, one of the 15th and one of the 16th century, and a part of the original hall, called the crypt, that is the only remaining part of the complex spared from the bombings. The cloister has a square plan, with a perimeter of about 25 meters on each side. The west side is composed of seven 15th century chapels which overlook the garden with round arches made of stone, and surmounted by cross vaults with ribs and hanging gem. The spans are defined by moulded intradoses supported by phyto-zoomorphic capitals, lying on corbels with the shape of a truncated pyramid. The archways of the south side date back to the same period, whilst the East side and the North side date back to the reconstruction works ordered by Philip II of Spain in 1598. The surviving part of the hall was restored later, in compliance with the rules established by the Restoration Chart. Maria Francesca Porcella and Donatella Salvi believe that the first structure dates back to the  13th century, as confirmed by the remains of the ceramic items of that period found. Regarding the following building phases, the issue is controversial. According to Dionigi Scano and Renata Serra, the modifications in Catalan-Gothic style of the complex of St. Domenico date back to the 16th century, based on the formal analysis of a hanging gem compared with the coat of arms of St. Domenico on shields of the 16th century  found in Spain, but never before in Sardinia. 
Renata Serra then revised her position and proposed to date the church within the first quarter of the 15th century. Luisa Degioannis underlined  the importance of the retable dedicated to St. Peter from Verona and St. Mark, made by Joan Figuera between 1456 and 1477, for dating the church, whilst Francesca Segni Pulvirenti and Aldo Sari proposed to date it within the first half of the 15th century.

[ Torna all'inizio della pagina ]