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Crèsia de Santu Lutzìferu - Casteddu

Crèsia de Santu Lutzìferu - Casteddu

Crèsia Santu Lutzìferu Parròchia de sa Biada Vìrgini de s’Arremèdiu

Posta a su càbudu meridionali de s’apendìtziu istòricu de Biddanoa, sa crèsia dd’iant fabricada de su 1646 a su 1692 in s’àrea de sa necròpoli orientali romana e tradu-antiga, po boluntadi de sa Munitzipalidadi e de tzitadinus. Ndi dd’iant pesada in s’àpica de sa circa de is Corpus de is santus asuba de sa tumba de Lutzìferu e fuat ofitziada de is Paras Dominicanus fintzas a su 1769. Sa strutura arrispetat is mòllius de su Manierismu sèriu de derivatzioni vignolesca, a custa s’oponit una fortza, giai baroca, in sa guarnissa e in is crais a spirali; parit fintzas chi po su stili dipendat de s’arrecàsciu de sa seu de Casteddu, fatu de su 1669 a su 1674 de Domenico Spotorno. Sa crèsia amostat sa strutura de sa pranimetria tìpica de is crèsias fabricadas a su tempus de sa Controriforma e betia in Sardìnnia de su “Mondonostro” de is Gesuitas: a una navada e coberta a cuba asuba de una guarnissa arta chi spundit e denteddada chi sobrastat lesenas dòricas, cun capellas a is duas partis e unu transetu amprosu, portat una bòvida a cùpula asuba de unu tamburu a otu facis a s’ingruxada de is bratzus e unu presbitèriu cuadrau, asuba de sa cripta de edadi tradu antiga e artziau cun d-una gradinada, arricada cun azulejos de apròbiu ibèricu.
Sa faciada printzipali portat unu coromentu pranu e inguarnissau cun parastas dòricas, asuba de custas ponit una guarnissa chi ddu pratzit in duus òrdinis: in su prus in artu ddoi at una fentanedda tunda e a is partis duas retangularis, paristanti sa parti de bàsciu dd’arricat su portali de su 1692, inserrau aìnturu de colunnas de granitu de isfrunidura, asuba de custas est postu un’incroamentu chi portat a is partis spiralis arruladas, e prus inpitzus duus canis scurpius, chi pertocant a s’Órdini de is Dominicanus. Ddoi cumparrit, in finis, su stema in màrmuri de Casteddu.

Parrocchia della Beata Vergine del Rimedio (Chiesa di San Lucifero) - Cagliari

Ubicata alla estremità meridionale del quartiere storico di Villanova, la chiesa fu eretta tra il 1646 e il 1692 nell’area della necropoli orientale romana e tardo-antica, per volontà della Municipalità e di alcuni privati cittadini. Fu impiantata nell’epoca della ricerca dei Corpi santi sulla tomba di Lucifero e fu officiata dai Padri Domenicani fino al 1769. La struttura rispetta i canoni del Manierismo austero di derivazione vignolesca, cui si oppone una certa enfasi, già barocca, nella trabeazione e nelle chiavi a volute; pare inoltre dipendere stilisticamente dalla ristrutturazione della cattedrale di Cagliari, condotta dal 1669 al 1674 da Domenico Spotorno. La chiesa mostra la struttura planimetrica tipica degli edifici sorti durante la Controriforma e importata in Sardegna dal “modonostro” dei Gesuiti: mononavata e voltata a botte su un'alta trabeazione aggettante e dentellata che sovrasta lesene doriche, con cappelle laterali e ampio transetto, presenta una volta a cupola su tamburo ottagono all’incrocio dei bracci ed un presbiterio quadrangolare, costruito sulla cripta di età tardo antica e sopraelevato mediante una gradinata, impreziosita da azulejos di provenienza iberica.
Il prospetto principale reca terminale piano ed è inquadrato da paraste doriche, sulle quali poggia una trabeazione che lo ripartisce in due ordini: il superiore include un oculo fiancheggiato da due finestre rettangolari, mentre la parte inferiore è impreziosita dal portale risalente al 1692, rinserrato entro colonne granitiche di spoglio, sulle quali poggia un architrave recante volute laterali a ricciolo, sormontate da due piccoli cani lapidei, riferiti all'Ordine dei Domenicani. Vi compare, infine, lo stemma marmoreo di Cagliari.

Our Lady of Remedy Parish - Saint Lucifer Church - Cagliari

Placed in the southern end of the historic district of Villanova, this church was built between 1646 and 1692, as required by the municipality and several citizens, in the area where previously there was the Roman and late-antique necropolis. It was built in the period of the search for holy corpses in the grave of St. Lucifer and was served by the Dominican Fathers until 1769. The structure complies with the models of Vignola Mannerism, with some Baroque elements in the trabeation and in the keystones. Moreover, it is stylistically connected to the restoration of the Cathedral of Cagliari, carried out by Domenico Spotorno between 1669 and 1674. The planimetric structure of the church is the typical one of the buildings constructed during the Counter-Reformation and introduced in Sardinia by the Jesuit Fathers. It has a single nave surmounted by barrel vaults, with a high jutting and jagged trabeation at the top of Doric columns, with side chapels and a wide transept. It has a dome lying on an octagonal drum at the junction of the arms as well as a square presbitery, built on the crypt in the late antique era and raised by some steps, embellished with Spanish azulejos. The main façade has a flat finial and is framed by Doric responds, on which lies a trabeation that divides it into two orders: the upper one includes an oculus flanked by two rectangular windows, while the lower part is embellished with the portal dating back to 1692, surrounded by recovered granite columns, on which it lies an architrave with side volutes, surmounted by two small stone dogs, related to the Dominican order. It also includes a marble coat of arms of Cagliari. 

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