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Crèsia de Sant'Eulàlia - Casteddu

Crèsia de Sant'Eulàlia - Casteddu

Crèsia S.Eulàlia Casteddu Posta in su bixinau istòricu de sa Marina, sa crèsia ndi dd'iat pesada in su de XIV sèc. sa Corona de Aragona, cumenti atestat unu documentu de archìviu pubricau de Franciscu Loddo Cànepa, chi dd'iat definia parròchia de su bixinau aragonesu giai de su 1371. Sa crèsia iat arriciu interventus de importu in su Cincuxentus e un'àtera mudadura prus agoa, po mori de is bombardamentus de s'ùrtima gherra mundiali. Sa pranimetria gòticu-cadelana si cumponit de un'àula a una navada ritmada de tres campadas, a innui currespundint atiretantis bòvidas steddadas e cun sa prenda apasili. S'àula s'aberit in cuàturu capellas a is duas alas po mèdiu de arcus a ogiva e si congruit cun su presbitèriu cuadrau, imboddiau a cùpula mesu tunda. Sa faciada, inserrada aìnturu a duus cuntrafortis in is furrungonis, tenit unu portali asuta de s'arcu, subrapassau de una lunixedda modanada cun arcu impostau asuba de pilastreddus, e una fentanedda tunda  in assi, chi serbit a fàiri intrai luxi a s'àula amprosa. Sa coronadura amostat archixeddus trilobaus, intamis sa turri de su campanili est a su costau de sa faciada, artu agiumai 40 mèturus. Sa faciada chi castiat a sud ovest est pratzia in cuàturu sprigus cun lesenas, aìnturu de custas tres mònoforas a arcu acutzu nascint de sa guarnissa chi pratzit is tres sprigus etotu, serrendu-sì cun cun d-una crobetura a duas àcuas. Su portali a arcu, subrapassau de una lunixedda a ogiva decorada cun d-una scurtura de sa Madonna cun su Pipiu, permit s'intrada a una de is capellas.
Giovanni Spano e Dionigi Scano pensànt ca sa parròchia de Sant'Eulàlia ndi dd'essant pesada asuba de is arruinas de una crèsia prus antiga, chi perou de custa, in is sgavus  nous, non si nd'at agatau perunu arrastu. Una bisura de is lìnias gòticas orìginarias dd'at inditada  Maria Freddi, intamis Francesca Segni Pulvirenti e Aldo Sari datant s'edifìtziu aìnturu de is annus 1371 e su 1400.

Chiesa di S. Eulalia - Cagliari

Ubicata nel quartiere storico di Marina, la chiesa fu eretta nel XIV secolo dalla Corona d’Aragona, come dimostra un documento d'archivio pubblicato da Francesco Loddo Canepa, il quale la definisce parrocchiale del quartiere aragonese fin dal 1371. Essa vide importanti interventi nel corso del Cinquecento e subì una ulteriore modifica in tempi più recenti, in seguito ai bombardamenti dell’ultimo conflitto mondiale. La planimetria gotico-catalana prevede un’aula mononavata ritmata da tre campate, cui corrispondono altrettante volte stellari con gemma pendula. L’aula si apre in quattro cappelle per lato mediante archi ogivali ed è conclusa dal presbiterio quadrangolare, voltato da cupola emisferica. La facciata, contenuta tra due contrafforti angolari, reca un portale architravato, sormontato da lunetta modanata con centina impostata su peducci, e un oculo assiale, atto ad illuminare la ampia aula. Il terminale mostra archetti trilobati, mentre è addossata al fianco della facciata la torre campanaria, alta quasi 40 metri. Il fianco sud ovest è ripartito in quattro specchi mediante lesene, entro i quali tre monofore a sesto acuto nascono dalla cornice che divide gli stessi specchi, chiudendosi con tetto a due falde. Un portale architravato, sormontato da lunetta ogivale decorata con una scultura della Madonna con il Bambino, consente l'ingresso da una delle cappelle laterali.
Giovanni Spano e Dionigi Scano ritenevano che la parrocchiale di Sant'Eulalia fosse stata edificata sui resti di una chiesa più antica, della quale tuttavia, nelle recenti campagne di scavo, non è stata trovata alcuna traccia. Una restituzione delle linee gotiche originarie è stata proposta da Maria Freddi, mentre Francesca Segni Pulvirenti e Aldo Sari datano l'edificio tra il 1371 e il XV secolo.

Saint Eulalia Church - Cagliari

Located in the historic district of Marina, the church was built in the 14th century by the Crown of Aragon, as showed in an archival document published by Francesco Loddo Canepa, who defined the church as parish of the Aragonese district in 1371. It was interested by major interventions during the 15th century and underwent further changes because of the bombings of the Second World War. The Catalan-Gothic plan shows a single nave divided into three spans, in line with three starry vaults with hanging gem. The nave is  bordered by four side chapels with ogival arches and ends with a quadrangular presbytery surmounted by a domed roof. The façade is held by two angular buttresses and includes a portal with an architrave, surmounted by a moulded bezel with rib set on corbels and an axial oculus, which illuminates the wide nave. The finial includes trilobal arches, while the bell tower, almost 40 meters high, leans against the side of the façade. The south-west side is divided in four mirrors by pilasters, where three single lacet windows are shaped by the cornice that divides the mirrors, within which three single lancet arise from the frame that divides the same mirrors , surmounted by saddleback roofs. A portal with architrave, topped by an arched fanlight decorated with a sculpture of the Virgin with the Child, is the entrance to one of the side chapels.
Giovanni Spano and Dionigi Scano believed that the parish church of St. Eulalia was built on the ashes of an older church, although no remains were found during the recent excavations. Maria Freddi proposed to restore the original Gothic style, whilst Francesca Segni Pulvirenti and Aldo Sari date the building between 1371 and the 15th century.

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