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Crèsia de Nosta Sennora de su Cramu - Casteddu

Crèsia de Nosta Sennora de su Cramu - Casteddu

Crèsia Su Cramu Casteddu Posta in su bixinau istòricu de Stampaxi bàscia, sa crèsia gòticu-cadelana ndi dd'iant pesada in su 1580 is Paras Carmelitanus, chi fuant in Casteddu in su cùcuru de S. Elia de su 1562. Apustis de is bombardamentus de su 1943, s'edifìtziu d'iant torrau a fabricai aintru de dexi annus in stili nou romànicu, incarrerendi de is annus Cincuanta. Sa dèdica a sa Madonna de su Monti Carmelo in Palestina, benit, segundu sa traditzioni, de una scurtura de linna mesuevali de sa Madonna de su Cramu, scurpia in su de XII sèculus e donada a don Pietro Ripoll Marchesu de Neoneli.
In su biaxi de Roma faci a Casteddu don Pietro Ripoll fuat campau po miràculu a una temporada, iat donau sa scurtura a is Paras Carmelitanus e nd'iat pesau, po dda pòdiri chistiri sa capella Rispoll, de custa nd'abarrant arrogus de màrmuri in sa crèsia. Segundu su chi contat sa traditzioni, sa Madonna fuat aparèssia su 15 de mes'e argiolas de su 1251 a su generali de s'Órdini Carmelitanu San Simone Stock, chi si fuat avocau a Issa, pedendi-ddi de acansai unu privilègiu a is Carmelitanus. Sa Madonna iat ascurtau sa domanda sua donendi-ddi unu scapulàriu, nomenau “bistireddu”, chi iat àiri amparau in eternu a is chi chi si dd'iant a èssiri postu.
Sa pranimetria a tres navadas cun d-unu sistema de arcus est subrapassada, in mesu, de una crobetura de linna e s'aberit in capellas a is partis. Custas chistint mosàicus de Aligi Sassu, nòmini famau de s'arti de su Noixentus e autori, in su 1966, de s'imponenti mòsaicu de s'àbsidi e de totu sa decoradura de is murus de aintru de sa crèsia, chi tenint a tema sa Vìrgini de su Cramu e s'ìstòria de s'Órdini: in su muru de s'àbsidi est arrapresentau su profeta Elia cun is pabas chi iant agiudau a s'Órdini, intamis in parti de pitzus cumparrit sa Vìrgini, donendi su “scapulàriu” a S. Simoni Stock. Ddoi at fintzas parìcius artaris de màrmuri, cument’e s’artari majori, chi chistit is arrelìchias de is santus Verissimo e Apollinare.
Sa faciada a arcus gòticus, disenniada de s’architetu Venturi, portat su paramentu de sa parti de bàscia pratziu a tiras orizontalis, imtamis sa parti de susu s’aberit in dexi monòforas. Su portali est decorau cun d-una scasciada modanada paristantu, in sa parti de susu, cumparrint unu rosoni e una consola, chi poderat sa stàtua de sa Vìrgini. A sa strutura est auniu su campanili a canna cuadra arta 45 mèturus, chi acabbat cun d-una piràmidi chi aguantat sa stàtua de brunzu de sa Vìrgini, òpera de su scurtori piemontesu, sardu de adotadura, Francu D’Aspro.

Chiesa di Nostra Signora Del Carmine - Cagliari

Ubicata nella parte bassa del quartiere storico di Stampace, la chiesa gotico-catalana fu eretta nel 1580 dai Padri Carmelitani, presenti in Cagliari nel colle di S. Elia dal 1562. A seguito dei bombardamenti del 1943, l’edificio fu riedificato in stile neoromanico nell’arco di dieci anni, a partire dagli anni Cinquanta. La dedica alla Madonna del Monte Carmelo in Palestina deriva, secondo la tradizione, da una scultura lignea medioevale della Madonna del Carmine, risalente al secolo XIII e donata a don Pietro Ripoll Marchese di Neoneli. Durante il viaggio da Roma verso Cagliari, don Pietro Ripoll scampò miracolosamente ad una tempesta, donò la scultura ai Padri Carmelitani ed eresse, al fine di ospitarla, la cappella Ripoll, della quale permangono frammenti lapidei nella chiesa. Secondo la tradizione, la Madonna sarebbe apparsa il 16 luglio 1251 al generale dell'Ordine Carmelitano San Simone Stock, il quale si era rivolto a Lei, pregandola di concedere un privilegio ai Carmelitani. La Madonna avrebbe esaudito la sua richiesta donandogli uno scapolare, chiamato comunemente “abitino”, che avrebbe protetto in eterno chiunque lo avesse indossato.
La planimetria trinavata mediante sistema archivoltato è sovrastata, al centro, da una copertura lignea e si apre in cappelle laterali. Queste custodiscono opere musive di Aligi Sassu, nome eccellente dell’arte del Novecento e autore, nel 1966, dell’imponente mosaico absidale e della intera decorazione parietale dell’edificio, relativa alla Vergine del Carmelo e alla storia dell’Ordine: nella parete absidale è rappresentato il profeta Elia con i pontefici che sostennero l’Ordine, mentre nel catino compare la Vergine, che dona lo scapolare a S. Simone Stock. Sono inoltre presenti vari altari marmorei, tra i quali è l’altar maggiore, che custodisce le reliquie dei santi Verissimo e Apollinare.
La facciata a salienti, disegnata dall’architetto Venturi, reca il paramento della porzione inferiore tripartito in fasce orizzontali, mentre la parte superiore si apre in dieci monofore. Il portale è decorato da una strombatura modanata mentre, nella parte superiore, compaiono un rosone ed una mensola, che regge la statua della Vergine. È annessa alla struttura la torre campanaria a canna quadra alta 45 metri, conclusa da una piramide che sorregge la statua bronzea della Vergine, opera dello scultore piemontese, sardo d’adozione, Franco D’Aspro.

Our Lady of Carmel Church - Cagliari

Located in the historic district of Stampace, this Catalan-Gothic church was built by the Carmelite Fathers in 1580, who settled in Cagliari in the hill of Sant'Elia in 1562. After the bombings of 1943, the building was rebuilt in neo-Romanesque style in ten years time in the 1950s. According to tradition, the dedication to Our Lady of Mt. Carmel in Palestine derives from a medieval wooden sculpture of the 13th century given to don Pietro Ripoll, marquis of Neoneli. During his journey from Rome to Cagliari, don Pietro Ripoll  miraculously survived a storm, so he gave the sculpture to the Carmelite Fathers and built the Ripoll chapel to place it. Some stone fragments of that chapel are still in the church. It is traditionally believed that the Virgin appeared on July 16th, 1251 to the general of the Carmelite Order, St. Simone Stock, who begged Her to grant a privilege to the Carmelite Fathers. Therefore the Virgin gave him a scapular, commonly known as the “little dress”, which would  protect forever whoever wore it.
The church is composed of three naves surmounted by architraves and a wooden roof. It also has several side chapels decorated with mosaics by Sardinian artist Aligi Sassu, author also of the majestic mosaic in the apse. He completely decorated the walls of the building with images of Our Lady of Mt. Carmel and of the history of the Order. On the wall of the apse, he painted prophet Elijah with the popes who supported the Order, whilst in the conch there is an image of the Virgin giving the scapular to St. Simone Stock. There are also different marble altars, among which the major altar guards the relics of saints Verissimo and Apollinare.
In the façade with salients, designed by architect Venturi, the lower portion of the parament is divided into horizontal bands, whilst the upper portion includes ten single lancet windows. The portal is embellished with a moulded splay, on top of which there are a rose window and a console with a statue of the Virgin. The building also includes a 45 meter high bell tower, which culminates with a pyramid structure with a bronze statue of the Virgin made by Piedmontese sculptor Franco D'Aspro.

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